شناخت و آگاهی نسبت به مزایا و معایب هر سیستم تبلیغاتی به شما برای انتخاب آن سیستم کمک می‌کند. هر سیستم تبلیغاتی مزایا و معایب خاص خود را دارد. به عنوان مثال تبلیغات تلویزیونی که شناخته شده‌ترین نوع تبلیغات نوری هستند، علاوه بر مزیت‌های زیادی که دارد، دارای معایبی هم می‌باشند. تبلیغات تلویزیونی هنگامی موفق هستند که در بازه‌های زمانی‌ای پخش شوند که مخاطبان زیادی در مقابل تلویزیون قرار گرفته باشند. همچنین با توجه به نبود تلویزیون در هر مکان ممکن است تبلیغ کننده بسیاری از مخاطبان خود را در زمان پخش تبلیغ از دست بدهد. برای مثال ساعتی را در نظر بگیرید که اکثر مردم در حال بازگشت به منازلشان هستند در چنین شرایطی پخش یک تبلیغ در یک شبکه اجتماعی پرکاربرد می‌تواند بازده و اثربخشی بیشتری نسبت به پخش همان تبلیغ به صورت تلویزیونی داشته باشد. علاوه بر مورد ذکر شده هزینه‌های تبلیغات برای بازیگران این حوزه، از شرکت تبلیغ کننده تا مجری تبلیغات بسیار مهم است. در نتیجه جهت انتخاب یک سیستم تبلیغاتی مناسب نیاز است به مولفه های مزیتی و معایب هر سیستم تبلیغ همراه با هزینه‌های آن متناسب با بودجه مورد نظر توجه شود.

مزایا و معایب گوبو پروژکتورها-2

مهم‌ترین مزیتی که لوگو پروژکتور را از تبلیغات دیگر مستثنی می‌کند امکان نصب آنها در هر محلی است. این محل می‌تواند دیوار، سقف، زمین، بیلبورد تبلیغاتی، جلوی درب فروشگاه و … باشد. در واقع محل نصب لوگو پروژکتور نیاز به فضای فیزیکی خاصی ندارد و به راحتی قابل نصب و راه‌اندازی سریع می‌باشد. با توجه به اینکه لوگو پروژکتور ها یکی از انواع تبلیغات نوری هستند ناخودآگاه نگاه بیننده را به خود جلب می‌کنند. استفاده از طرح‌های مختلف رنگی و تنوع در طراحی گوبو، لوگو پروژکتور ها را به یک تبلیغ مدرن و جدید تبدیل کرده است. به کار بردن گوبو پروژکتور ها برای تبلیغات کسب و کارهای مختلف و یا نورپردازی مراسم‌های خاص مثل لابی هتل ها، کافه ها، رستوران ها و …. یک تبلیغ مدرن محسوب شده و اثربخشی بسیار بالایی دارد. گوبو پروژکتور ها , لوگو پروژکتور ها امکان تبلیغ در محل‌هایی که شرایط تبلیغ در آنجا فراهم نبوده است را فراهم می‌‌کند. برای مثال می‌توان بر روی زمین و یا دیوارهای معمولی و یا زاویه دار و … اشاره کرد.

لوگو پروژکتور ها دستگاه های با طول عمر بالا با قیمتی مناسب هستند و می‌توانید تا سالیان زیادی آنها را به خدمت خود در بیاورید. امکان تعویض گوبو و ایجاد طرح جدید با کمترین هزینه و نمایش آن با همان دستگاه لوگو پروژکتور، ویژگی مهمی است که می‌تواند برای مصرف‌کننده کارآمد باشد. لوگو پروژکتور ها بدون نیاز به تشریفات و برنامه ریزی خاصی تنها با اتصال به برق شروع به کارکردن می‌کنند و جابجا کردن آنها از محلی به محل دیگر کار آسانی است. گوبو پروژکتور ها همانند بیلبورد هستند که تیلیغ روی آن را می‌توان به راحتی تعویض کرد. خرید یک گوبو پروژکتور همانند خرید یک بیلبورد تبلیغاتی بزرگ است. با توجه به اینکه گوبو پروژکتور ها از تکنولوژی انتشار نور بهره می‌برند و تصاویر نوری را ایجاد می‌کنند خیلی زنده‌تر از تبلیغات چاپی و حتی تلویزیونی می‌باشند.

مزایا و معایب گوبو پروژکتورها

در کنار مزایای ذکر شده لوگو پروژکتور ها دارای نواقصی هم هستند. استفاده از گوبو پروژکتور ها در محیط کم نور یک تصویر با کیفیت وشفاف را به شما ارائه می‌هد اما در مکان‌های پرنور برای داشتن یک تصویر با کیفیت نیاز به یک دستگاه با توان بالا می‌باشد و هر مقدار که توان دستگاه بالا بیشتر می‌شود اندازه دستگاه بزرگتر شده و قیمت دستگاه  هم بالاتر می‌رود. تصاویر لوگو پروژکتور ها بر روی سطوح تمیز و مسطح و سفید در بهترین حالت خود به نمایش در می‌آیند. از اینرو توجه و اختصاص فضایی مناسب برای نمایش تصویر باید مدنظر باشد. یکی دیگر از مواردی که باید حتما به آن توجه کرد خالی بودن حدفاصل مکانی که نور از آن نقطه پرتاب می‌شود تا به محل نمایش برسد است. در صورتیکه مانعی بین منبع نور و پرده نمایش قرار بگیرد تصویر نمایش داده شده بر روی پرده تا زمان کنار رفتن مانع دچار مشکل خواهد بود. البته باید توجه داشته باشید که مواردی که بعنوان نواقص دستگاه تشریح شد موارد کلی بوده و قابل حل هستند.

هر سیستم تیبلیغاتی مزایا و معایب مختص به خود را دارد. شناخت کامل این مشخصات به شما کمک می‌کند انتخاب آگاهانه‌ای در رابطه با تبلیغات خود داشته باشید.

صفحات زیر می‌تواند شما را در آشنایی با فعالیت‌های ما در این زمینه و همچنین دریافت اطلاعات بیشتر یاری نماید: